Planujesz wdrożyć RFID w swojej firmie? Skorzystaj z Bonu na cyfryzację. Złóż wniosek do 20 października 2021. Sprawdź szczegóły dofinansowania »

Co zyskał Marcopol po wdrożeniu zdalnego nadzoru nad zapasami e-Kanban RFID?

Anteny UHF do systemu RFID Navigator
Marcopol to wiodący producent śrub, wkrętów oraz dystrybutor elementów złącznych i chemii budowlanej w Europie. Odpowiada za dostarczanie do swoich klientów niezbędnych do produkcji komponentów, których brak może grozić zatrzymaniem linii produkcyjnej. Dynamiczny rozwój firmy w ostatnich latach skłonił Marcopol do szukania coraz to lepszych rozwiązań do zdalnego nadzoru nad zapasami u swojego klienta, aby zawsze były dostarczone na czas.

Sytuacja przed wdrożeniem

Marcopol pracował na systemie opartym o kody kreskowe, który dobrze radził sobie w przypadku klientów z mniejszym zapotrzebowaniem, jednak trudności pojawiały się, gdy współpraca dotyczyła dużej firmy. W przypadku dużych i skomplikowanych procesów produkcyjnych klienci chcą przerzucić część procesów zarządzania zapasem na dostawcę. Więksi klienci nie chcą obciążać pracowników kontrolą stanów czy skanowaniem przy pobieraniu do produkcji każdej części, ponieważ tracą na to zbyt wiele czasu i zwiększają ryzyko pomyłek. Każdy błąd pracownika taki jak na przykład pominięcie odczytu, skutkuje brakiem elementów do montażu, a w konsekwencji zatrzymaniem produkcji.

Obecnie odpowiednie zarządzanie łańcuchem dostaw to wyzwanie zarówno dla Marcopolu jak i jego klientów. Aby usprawnić przepływ informacji między firmą a Marcopolem, usprawnić planowanie zakupów a także uniknąć nadstanów magazynowych Marcopol zdecydował się wprowadzić usługę e-Kanban RFID.

Jak wyglądało wdrożenie?

Marcopol jako świadoma i nowoczesna firma szukała rozwiązania, które jednocześnie zapewniłoby bezpieczeństwo firmie jako dostawcy elementów złącznych do produkcji oraz nieprzerwane działanie linii produkcyjnej klienta.

Po dokładnym zbadaniu potrzeb i przeprowadzonym audycie RFID opracowaliśmy odpowiednie rozwiązanie. Przygotowaliśmy skrzynkę sterującą zawierającą kompletny system e-Kanban RFID Navigator, w tym czytnik, komputer sterujący i modem do komunikacji GSM gotowy do zamocowania na regale. Zestaw nie wymaga specjalistycznej wiedzy od osoby montującej u klienta docelowego. Wszystko zostało przygotowane na zasadzie plug and play i działa bez komplikacji.

Jak wygląda praca z programem?

Firma Marcopol posiadając panel zarządzający systemu e-Kanban RFID na bieżąco monitoruje zapotrzebowanie klienta końcowego i na tej podstawie planuje dostawy. Rozwiązanie pracuje autonomicznie, nadzorując i raportując stan zapasów poszczególnych komponentów.

Pracownicy Marcopol po podpisaniu z klientem umowy o współpracy, dostarczają do niego gotowe zestawy kanban przygotowane do montażu. Wystarczy ustawić je na regale i podłączyć zasilanie. System jest gotowy do pracy i od razu może błyskawicznie wysyłać informacje, generować zlecenie wysyłki i przygotowywaną etykietą logistyczną. Dzięki temu, magazynier kompletuje zamówienie, nakleja etykietę z kodem kreskowym i w prosty sposób programuje znacznik na opakowaniu. To bardzo przyspiesza pracę, a towar wysyłany jest do ich kontrahenta o wiele sprawniej.

Klient Marcopol po wykorzystaniu zawartości pojemnika kanban, odkłada je na przygotowane pole odkładcze, skąd system wysyła informacja do działu opieki nad klientem Marcopol. Informacje z bazy systemu e-kanban są pobierane do systemu magazynowego klienta i tam generują się faktury i zlecenia wysyłki kolejnych towarów.

Korzyści z wdrożenia systemu

Wdrożenie systemu e-Kanban RFID sprawiło, że cały proces logistyczny i produkcyjny jest teraz uporządkowany, a każdy etap zaopatrzenia widać w systemie. Pozwala to na stałą kontrolę zapotrzebowania.

Szybka i bezbłędna informacja o zużyciu i konieczności uzupełnienia zapasów sprawia, że Marcopol dostarcza swojemu klientowi wszystkie elementy niezbędne do utrzymania ciągłości produkcji, dokładnie wtedy i w takiej ilości, w jakiej potrzebuje.

Dodatkową korzyścią jest wygoda dla klienta końcowego, który odciążony jest od ręcznej kontroli stanu swoich pojemników kanban, robienia żmudnych raportów i wystawiania zapotrzebowań. Te czynności wykonuje za niego system RFID Navigator.

Możliwość zdalnego nadzoru nad częściami do produkcji u klienta końcowego to wygoda dla obydwu stron – dostawcy firmy Marcopol oraz odbiorcy firmy produkcyjnej. Inwestycja w rozwiązanie korzystna jest zatem dla obu stron.

Darmowy e-book 8 schematów wdrożeń RFID

Pobierz e-booka

Zanim opuścisz naszą stronę pobierz bezpłatnego e-booka, w którym znajdziesz 8 sprawdzonych schematów wdrożeń systemów RFID.

Wykorzystaj je w swojej firmie!

Zapytaj o produkt

Wyślij pytanie o dostępność, specyfikację techniczną, zastosowanie lub inne aspekty związane z tym produktem.