Planujesz wdrożyć RFID w swojej firmie? Skorzystaj z Bonu na cyfryzację. Złóż wniosek do 20 października 2021. Sprawdź szczegóły dofinansowania »

Systemy RFID w hotelu. Jak zapobiec kradzieży ręczników?

Anteny UHF do systemu RFID Navigator

Hotele o podwyższonym standardzie muszą zapewnić swoim gościom maksymalny komfort podczas ich pobytu. Wiąże się to z koniecznością zakupu wyposażenia wysokiej jakości, a więc i wyższymi kosztami eksploatacji. 

Dobrej jakości ręczniki to wydatek rzędu nawet 40 złotych za sztukę. Wysokojakościowy szlafrok potrafi kosztować nawet 200 złotych. Wartościowe wyposażenie pokojów warto zabezpieczyć w najlepszy z możliwych sposobów, aby goście nie przywłaszczali sobie nienależnych im akcesoriów.

Jak działa RFID w hotelu i hotelowych SPA do zabezpieczenia ręczników?

Niezwykle wysoką skutecznością w zapobieganiu kradzieży ręczników z hotelu cechują się efektywne i wytrzymałe chipy RFID, które pomagają chronić majątek obiektu przed nieuczciwymi klientami. Specjalny chip – Datamars NOVO – odporny na wodę, wysoką temperaturę i środki chemiczne, wszywany jest pod metkę lub w inne mało widoczne miejsce. Znakowanie pościeli hotelowej i znakowanie ręczników chipami RFID jest wygodne, praktyczne i coraz bardziej popularne. Ręczniki, pościel lub szlafroki mogą być wielokrotnie prane, suszone, a także prasowane. Nie trzeba się martwić o uszkodzenie oznaczenia

Elementem zabezpieczenia antykradzieżowego w hotelach i hotelowych SPA jest bramka RFID.

Tag pralniczy Datamars Novo RFID UHF
Chip RFID Datamars Novo

Umiejscowione przy wyjściach w niewidocznych miejscach czytniki RFID (tworzące bramkę) zapewniają stały monitoring i kontrolę przepływu. W przypadku gdy przez bramkę przemieszczane jest wyposażenie (ręczniki w walizkach), system aktywuje dyskretny alarm, a obsługa może szybko zareagować.

Bramki RFID można umiejscowić także w innych lokalizacjach. Czasami instalowane są przy wejściach na basen hotelowy, jeśli ręczniki pokojowe nie powinny być tam wnoszone, ze względu na dostępne osobne ręczniki basenowe.

Wykorzystaj RFID do szybkiej weryfikacji wyposażenia pokoi

Oprócz ręczników i szlafroków, również pozostałe wyposażenie hotelu lubi ginąć lub zmieniać swoje miejsce pobytu. Po każdej imprezie firmowej trudno dojść do prawidłowego rozmieszczenia wyposażenia zgodnie ze spisem jego inwentarza. Przenoszenie krzeseł, odszukiwanie pilotów, czajników, to wszystko zajmuje personelowi cenny czas i jest męczące.


Oznakowany znacznikami RFID majątek hotelu możesz łatwo odszukać za pomocą czytnika mobilnego i odstawić na swoje miejsce.

Funkcja wyrywkowej inwentaryzacji – weryfikacji pojedynczego pokoju, w kilkanaście sekund wykaże wszystko co się w nim znajduje zgodnie z przeznaczeniem, co brakuje oraz co nie powinno się w nimi znajdować wraz z podpowiedzą prawidłowej lokalizacji. Takie narzędzie jest potężną pomocą dla każdego hotelarza, który dba o swój hotel i majątek.

Korzyści zastosowania systemu RFID w hotelu

Oznakowanie pościeli hotelowej, ręczników oraz wyposażenia hotelu i wdrożenie rozwiązania RFID daje:

1
Redukcja strat wynikających z kradzieży ręczników i szlafroków z hotelu – zabezpieczenie antykradzieżowe. Hotele, które wykorzystują RFID do kontroli swojego majątku odnotowały znaczny spadek incydentów i zaoszczędziły dzięki temu duże sumy pieniędzy. Ograniczyły wydatki na uzupełnianie podstawowego wyposażenia, takiego jak ręczniki, szlafroki, pościele, czy urządzenia elektryczne.
2
Kontrola ręczników i akcesoriów oddawanych do pralni – znakowanie ręczników i pościeli wyposażenie może być monitorowane również w przypadku wydawania go do czyszczenia w pralni. W takich sytuacjach umyślna kradzież występuje zdecydowanie rzadziej, ale zdarza się, że ilość ręczników powracających z pralni jest mniejsza, niż wydana. Zabezpieczenie RFID jest w tym przypadku niezawodnym kontrolerem wydawanych rzeczy.
3

Szybka inwentaryzacja okresowa wyposażenia hotelu– oznaczenie wyposażenia chipami RFID umożliwia bardzo szybką inwentaryzację. Eliminuje konieczność ręcznego, żmudnego skanowania tradycyjnych kodów kreskowych. Dzięki mobilnemu czytnikowi RFID i programowi Szybka Inwentaryzacja osoba przeprowadzająca inwentaryzację wykona ją nawet dziesięć razy szybciej i dokładniej. Czytnik nie przeoczy bowiem żadnego tagu (chipa) i całe wyposażenie zostanie prawidłowo zarejestrowane.

4

Wyrywkowa weryfikacja wyposażenia pokojów i sali konferencyjnej.  – oznakowanie całego wyposażenia hotelowego ułatwia nie tylko obowiązkową coroczną inwentaryzację, ale także bieżące weryfikowanie, czy po wizycie gościa nic nie zniknęło z jego pokoju. Dzięki Szybkiej Inwentaryzacji możesz w kilkanaście sekund zeskanować cały pokój i odczytać czego brakuje. 

Oprócz wymienionych wyżej zabezpieczeń, oszczędności, a także komfortu obsługi, hotel zyskuje na wizerunku, jako obiekt wykorzystujący najnowocześniejsze rozwiązania.

To wszystko znacznie usprawnia działalność od strony ekonomicznej i organizacyjnej. Sprawia, że wdrażane przez nas systemy RFID dla hoteli i hotelowych SPA stają się coraz powszechniejszym rozwiązaniem.

Skontaktuj się z nami jeżeli chcesz porozmawiać o zabezpieczeniu swojego hotelu przed próbami kradzieży oraz zadbać o porządek w ewidencji wyposażenia. 

Dzięki Szybkiej Inwentaryzacji możesz w kilkanaście sekund zeskanować cały pokój i odczytać czego brakuje. 

Zarządzanie zasobami z RFID - przydatne artykuły i linki

Darmowy e-book 8 schematów wdrożeń RFID

Pobierz e-booka

Zanim opuścisz naszą stronę pobierz bezpłatnego e-booka, w którym znajdziesz 8 sprawdzonych schematów wdrożeń systemów RFID.

Wykorzystaj je w swojej firmie!

Zapytaj o produkt

Wyślij pytanie o dostępność, specyfikację techniczną, zastosowanie lub inne aspekty związane z tym produktem.