Znakowanie hotelowych ręczników tagami RFID

RFID w hotelu. Jak zapobiec kradzieży ręczników?

Kradzież wyposażenia hotelowego to wbrew pozorom niezwykle częsty problem. Według Polskiej Izby Hotelarstwa w 2016 roku aż 30% klientów hoteli zabierało ze sobą „pamiątkę” z pobytu. Najczęściej kradzionymi akcesoriami były ręczniki hotelowe i poduszki, ale także szlafroki, piloty, czajniki elektryczne oraz inne wyposażenie. W obliczu wysokich kosztów takiego zjawiska warto zastosować skuteczne rozwiązanie zapobiegające ponoszeniu tego typu strat – oznakowanie RFID.

Hotele o podwyższonym standardzie muszą zapewnić swoim gościom maksymalny komfort podczas ich pobytu. Wiąże się to z koniecznością zakupu akcesoriów wysokiej jakości, a więc i wyższymi kosztami eksploatacji. Dobrej jakości ręczniki to wydatek rzędu nawet 40 złotych za sztukę. Wysokojakościowy szlafrok potrafi kosztować nawet 200 złotych. Wartościowe wyposażenie warto zabezpieczyć w najlepszy z możliwych sposobów, aby goście nie przywłaszczali sobie nienależnych im akcesoriów.

Jak działa RFID w hotelu i hotelowych SPA?

Tag Datamars Novo używany do znakowania hotelowych ręczników
Chip RFID Datamars Novo

Niezwykle wysoką skutecznością w zapobieganiu kradzieży ręczników z hotelu cechują się efektywne i wytrzymałe chipy RFID, które pomagają chronić majątek obiektu przed nieuczciwymi klientami. Specjalny chip – Datamars NOVO – odporny na wodę, wysoką temperaturę i środki chemiczne, wszywany jest pod metkę lub w inne mało widoczne miejsce danego przedmiotu. Dzięki temu ręczniki, pościel lub szlafroki mogą być wielokrotnie prane, suszone, a także prasowane. Nie trzeba się martwić o uszkodzenie oznaczenia.

System zabezpieczenia antykradzieżowego wraz z bazą danych chipów jest konfigurowany w taki sposób, by zdefiniowane działanie wywoływało pożądany efekt. Konieczne są do tego tak zwane bramki RFID, będące elementem zabezpieczenia antykradzieżowego w hotelach i hotelowych SPA.

Umiejscowione przy wyjściach w niewidocznych miejscach czytniki RFID (tworzące bramkę) zapewniają stały monitoring i kontrolę przepływu. W przypadku gdy przez bramkę przemieszczane jest wyposażenie (ręczniki w walizkach), system aktywuje dyskretny alarm, a obsługa może szybko zareagować.

Bramki RFID można umiejscowić także w innych lokalizacjach. Czasami instalowane są przy wejściach na basen hotelowy, jeśli ręczniki pokojowe nie powinny być tam wnoszone, ze względu na dostępne osobne wyposażenie basenowe.

3 podstawowe korzyści zastosowania systemu RFID w hotelu

Wdrożenie rozwiązania RFID w hotelu wiąże się co najmniej z trzema dużymi korzyściami, które są potęgowane w przypadku objęcia systemem całej sieci obiektów:

  1. Redukcja strat wynikających z kradzieży ręczników z hotelu – pierwszorzędną zaletą takiego systemu jest omawiane zabezpieczenie antykradzieżowe. Hotele, które wykorzystują RFID do kontroli swojego majątku odnotowały znaczny spadek incydentów i zaoszczędziły dzięki temu duże sumy pieniędzy. Ograniczyły wydatki na uzupełnianie podstawowego wyposażenia, takiego jak ręczniki, szlafroki, pościele, czy urządzenia elektryczne.
  2. Kontrola ręczników i akcesoriów oddawanych do pralni – wyposażenie może być monitorowane również w przypadku wydawania go do czyszczenia w pralni. W takich sytuacjach umyślna kradzież występuje zdecydowanie rzadziej, ale zdarza się, że ilość ręczników powracających z pralni jest mniejsza, niż oczekiwana. Zabezpieczenie RFID jest w tym przypadku niezawodnym kontrolerem wydawanych rzeczy.
  3. Szybka i efektywna inwentaryzacja okresowa – oznaczenie wyposażenia chipami RFID umożliwia również zdecydowanie szybsze przeprowadzanie okresowej inwentaryzacji. Technologia ta eliminuje konieczność ręcznego, żmudnego skanowania pojedynczych kodów kreskowych, które występuje w ramach tradycyjnego spisu. Dzięki mobilnemu czytnikowi RFID osoba przeprowadzająca inwentaryzację wykona ją bez porównania, nawet dziesięć razy szybciej i dokładniej. Czytnik nie przeoczy bowiem żadnego tagu (chipa) i całe wyposażenie zostanie prawidłowo zarejestrowane w bazie danych.

Inwestycja w systemy RFID w hotelu ma duże uzasadnienie ekonomiczne. Coraz więcej tego typu obiektów postanawia ją wdrożyć, aby uzyskać szereg korzyści, nie tylko aby zapobiegać kradzieży ręczników z hotelu.

Oprócz wymienionych wyżej zabezpieczeń, wymiernych oszczędności, a także komfortu obsługi, hotel zyskuje na wizerunku, jako obiekt wykorzystujący najnowocześniejsze rozwiązania.

Wszystkie te aspekty znacznie usprawniają działalność nie tylko od strony ekonomicznej, ale również organizacyjnej. Sprawia to, że wdrażane przez nas systemy RFID dla hoteli i hotelowych SPA stają się coraz powszechniejszym rozwiązaniem.

Zobacz pozostałe wpisy. Znajdź wiedzę i inspirację.

RFID w szpitalu - znakowanie sprzętu medycznego

RFID w szpitalu i służbie zdrowia

Technologia RFID umożliwia bezkontaktową identyfikację obiektów  aparatury medycznej i pacjentów. Coraz częściej zyskuje na znaczeniu w organizacji działalności placówek służby zdrowia. Z powodzeniem wspiera szpitale, kliniki, czy domy opieki, gdzie pomaga efektywniej kontrolować zasoby i zarządzać majątkiem, pracą lekarzy, a także leczeniem pacjentów.

ZOBACZ WPIS
Znak pokazujący kierunek ewakuacji

System nadzorowania ewakuacji RFID

W 2016 roku w Polsce wybuchło ponad 125 tysięcy pożarów. Wiele z nich na terenach zakładowych.
Czy RFID może jakoś pomóc? Tak, okazuje się, że technologia RFID znalazła swoje miejsce również w sferach tak delikatnych, jak identyfikacja osób w czasie ewakuacji, gdzie od niezawodności technologii zależy przecież ludzkie życie.

ZOBACZ WPIS