Kanban – zdalne zarządzanie zapasami z RFID

Nie boisz się, że Twoja produkcja zatrzyma się z powodu przestoju dostaw surowców? Albo, że wydasz za dużo na surowce, których nigdy nie wykorzystasz? W pozbyciu się tych problemów pomoże Ci wdrożenie systemu Kanban w Twojej firmie.

E-Kanban systemu RFID Navigator pozwala zapobiegać przestojom w produkcji i umożliwia pełny nadzór nad zaopatrzeniem każdego jednego stanowiska pracy. Karty e-kanban RFID i czytniki usprawnią sprawdzanie pojemników na hali i oszczędzą 50% czasu pracy magazyniera potrzebnego na obchodzenie hali fabrycznej.

Wyeliminuj zbędne zapasy i ryzyko przestojów

Elektroniczny system Kanban w produkcji nie wymaga od Ciebie trudnych do wdrożenia czynności. Korzyści z systemu Kanban odczuje zarówno pracownik na linii produkcyjnej, dział zaopatrzenia i kadra zarządzająca.
1

Pracownik produkcji zyskuje nieprzerwaną pracę

Nie musi czekać na niezbędne mu do pracy materiały. Nie spowolni go przerwa w dostawie materiałów. Nie zatrzyma z tego powodu linii produkcyjnej.

2

Magazynier lub zewnętrzny dostawca

E-kanban automatycznie i zdalnie przekazuje informację o stanie surowców do produkcji eliminując zbędny nadzór człowieka.

3

Firma ogranicza ryzyko przestojów produkcji

Każdy, nawet najdrobniejszy przestój jest w stanie przynieść wstrzymanie produkcji i straty. Bezczynność pracowników i maszyn są uciążliwe dla całej firmy.

System e-Kanban pozwala zorganizować pracę w taki sposób, aby niezbędne do niej materiały znalazły się na swoim miejscu w odpowiednim czasie.

Zwiększ produktywność z Kanban RFID

System zaopatrzenia produkcji Kanban opiera się na prostej idei dwóch pojemników na materiały do produkcji oznakowanych taką samą kartą.

Karta Kanban zawiera informacje, co ma się w tym pojemniku znajdować i w jakich ilościach.
System sprawdza się bardzo dobrze i jest szeroko stosowany na całym świecie, ale ma jedną wadę. Wymaga od magazynier odpowiedzialnego za uzupełnianie materiałów w pojemnikach cyklicznego sprawdzania pojemników na terenie całego zakładu.

Dlatego stworzyliśmy udoskonaloną wersję metody Kanban czyli e-Kanban systemu RFID Navigator.

Dzięki kartom e-kanban RFID oraz specjalnym czytnikom, wyeliminujesz czasochłonny obowiązek obchodzenia hali przez magazyniera. Od teraz, to system automatycznie dostarczy mu na jego biurko informację, jakie pojemniki, czym ma uzupełnić.

System e-Kanban przyśpieszy przepływ informacji, umożliwi obniżenie zapasów w pojemnikach i ograniczenie kosztów zakupów i zalegania niewykorzystanego asortymentu na magazynie.

e-Kanban, a zdalny nadzór zewnętrznego dostawcy

eKanban z systemem RFID Navigator, to także przełom we współpracy dostawca-klient, umożliwiający zdalny nadzór aktualnych stanów zaopatrzenia i dostarczenie towaru bezpośrednio z magazynu dostawcy.

Dostawca oszczędza czas potrzebny na częste przyjazdy w celu uzupełniania pojemników. Bezpiecznie może wywiązać się ze swoich umów dostawy części na czas. Zyskuje dzięki temu opinie solidnego partnera. Producent wie, że dostawca trzyma rękę na pulsie i jego produkcja jest zabezpieczona przed przestojami.

Z czego składa się system Kanban?​

System Kanban to przede wszystkim karta produkcji kanban – jej zadaniem jest zlecenie produkcji na podstawie karty zapotrzebowania.

Karta Kanban – wzór

Elektroniczna karta kanban dostarczy Ci wielu informacji o:

  • Indeksie materiałowym,
  • Nazwie materiału, części (z opisem bądź bez),
  • Ilości sztuk w pojemniku,
  • Miejscu docelowym materiału,
  • Miejscu składowania,
  • Dostawcy albo innej jednostce, która dostarcza materiał.

Poznaj zasady funkcjonowania elektronicznego systemu Kanban RFID

Odpowiednio zoptymalizowany i zaplanowany elektroniczny Kanban stoi u podnóża sukcesu nieprzerwanej produkcji. Przyjrzyj się organizacji i optymalizacji stanowisk z Kanban.

Kanban optymalizacja i organizacja produkcji

Etap 1. Zarejestrowanie i przygotowanie materiałowych kart (e-kanban) w systemie RFID Navigator (uzupełnienie informacji na temat numeru części, nazwy, priorytetu, położenia, ilości elementów, miejsca składowania na magazynie, miejsce składowania na produkcji).
Etap 2. Zaprogramowanie znacznika RFID jednoznacznie identyfikującego kartę kanban.
Etap 3. Przymocowanie karty Kanban do pojemników z materiałami i zatowarowanie pojemników (tzw. pojemniki Kanban)
Etap 4.
Rejestracja czytnikiem stacjonarnym RFID lub mobilnym kart kanban z opróżnionych pojemników.

Etap 5.
System Kanban wysyła sygnał oznaczający konieczność uzupełnienia zapasów. Podgląd na bieżąco stanu zatowarowania pojemników i raporty:

  • Pojemniki do napełnienia,
  • Lokalizacja pojemników,
  • Pojemniki napełnione,
  • Ilość pobrań z magazynu,
  • Rozliczenie pobrań.

Masz więcej pytań o Kanban RFID?

Zapytaj nas o eKanban albo zobacz jak nasz system RFID Navigator może Ci pomóc usprawnić procesy w Twojej firmie.

Darmowy ebook

Jak zarządzać procesami firmy z RFID?

Pobierz bezpłatnego e-booka

Jak prawidłowo zarządzać procesami firmy dzięki RFID?