Jak zorganizować zaopatrzenie, aby Twoja produkcja nie zatrzymała się w najgorszym momencie z powodu braku podzespołów, małych elementów czy byle ,”śrubki”? Wydajesz zbyt dużo na podzespoły, których nigdy nie wykorzystasz? W pozbyciu się tych problemów pomoże Ci wdrożenie w Twojej firmie systemu Kanban RFID.
Zdalnie i automatycznie zarządzaj zaopatrzeniem produkcji
Kto zyskuje dzięki pojemnikom kanban i karcie eKanban RFID?
Pracownik produkcji z eKanban zyskuje pracę bez przerw w zaopatrzeniu
Magazynier lub zewnętrzny dostawca mają zdalny podgląd stanów
E-Kanban automatycznie nadzoruje stany magazynowe podzespołów i małych elementów, a w razie potrzeby powiadamia magazyn główny lub swojego dostawcę o potencjalnych niedoborach. Obaj zyskują duża czasu na dojazdy, obchodzenie gniazd produkcyjnych i ręczne sprawdzanie każdego pojemnika kanban.
Firma ogranicza ryzyko przestojów produkcji i nadmiarowych zapasów
Poznaj case study (opis wdrożenia) naszego klienta:
Co zyskała firma Marcopol, producent śrub, wkrętów oraz dystrybutor elementów złącznych dzięki wdrożeniu zdalnego nadzoru nad zapasami e-Kanban RFID?
Usprawnij swoją produkcję dzięki pojemnikom kanban z RFID
System zaopatrzenia produkcji Kanban opiera się na prostej idei pojemników oznaczonych kartą opisującą ich zawartość.
Karta Kanban zawiera informacje o rodzaju i liczbie przedmiotów, które powinny znajdować się w każdym z pojemników.
System sprawdza się bardzo dobrze i jest szeroko stosowany na całym świecie, ale ma jedną wadę. Wymaga od magazyniera odpowiedzialnego za uzupełnianie materiałów w pojemnikach cyklicznego sprawdzania pojemników na terenie całego zakładu.
Dlatego stworzyliśmy udoskonaloną wersję metody Kanban, czyli e-Kanban systemu RFID Navigator.
Dzięki kartom ekanban RFID oraz specjalnym czytnikom wyeliminujesz czasochłonny obowiązek obchodzenia linii produkcyjnej przez magazyniera. Od teraz, to system automatycznie dostarczy mu na jego biurko informację, które pojemniki wymagają uzupełnienia.
E-Kanban wspiera zdalny nadzór zewnętrznego dostawcy (składy konsygnacyjne)
Pojemniki E-Kanban z systemem RFID Navigator, to także przełom we współpracy dostawca-klient, umożliwiający zdalny nadzór aktualnych stanów zaopatrzenia i dostarczenie towaru bezpośrednio z magazynu dostawcy.
Sprawia, że dostawca oszczędza czas na częstych dojazdach do klienta, bo może sprawdzić stany zdalnie z komputera na swoim biurku. Dzięki temu zawsze przywiezie dokładnie to co trzeba, wtedy kiedy trzeba, bo wie dokładnie czego brakuje, oraz ile ma czasu na reakcję.
Co więcej, dostawcy nie muszą angażować magazynierów w kontrolowanie braków oraz sporządzanie zamówień. Dostawca zyskuje więc dzięki automatyzacji zarządzania zapasami na komforcie pracy, a dział zaopatrzenia wie, że dostawca trzyma rękę na pulsie i produkcja jest zabezpieczona przed przestojami.
Co to jest i z czego składa się system Kanban?
Tradycyjny system Kanban składa się ze regału umieszczonego przy stanowisku produkcyjnym z ustawionymi na nim pojemnikami kanban. Pojemniki zawierające te same części umieszczone są parami, jeden za drugim. Każdy z nich opisany jest kartą Kanban.
Karta kanban zawiera informację o:
- Indeksie materiałowym,
- Nazwie materiału, części
- Ilości sztuk w pojemniku kanban,
- Miejscu docelowym materiału,
- Miejscu składowania,
- Dostawcy albo innej jednostce, która dostarcza materiał.
Pracownik produkcji pobiera potrzebne mu do montażu części z pierwszego pojemnika kanban, aż do ich wyczerpania. Wtedy odkłada opróżniony pojemnik na ustalone miejsce, z którego zabiera je magazynier w celu uzupełnienia zapasu opisanego na karcie kanban.
Jednak w przypadku naszego systemu eKanban RFID magazynier nie musi obchodzić całej hali i weryfikować, które pojemniki kanban są już puste. Dostaje taką informację automatycznie i na bieżąco oszczędzając puste przebiegi.
Karta Kanban – wzór
Poznaj zasady funkcjonowania elektronicznego systemu eKanban RFID
Odpowiednio zoptymalizowany i zaplanowany elektroniczny Kanban stoi u podnóża sukcesu nieprzerwanej produkcji, automatycznego zarządzania zapasami i generowaniem zamówień. Przyjrzyj się organizacji i optymalizacji stanowiska w systemie eKanban:
Kanban RFID – 5 etapów optymalizacji i organizacji produkcji
Etap 4. Rejestracja czytnikiem stacjonarnym RFID lub mobilnym kart kanban z opróżnionych pojemników.
Etap 5. System Kanban wysyła sygnał oznaczający konieczność uzupełnienia zapasów. Dostępny jest bieżący podgląd stanu zatowarowania pojemników i następujące raporty:
- Pojemniki kanban do napełnienia,
- Lokalizacja pojemników,
- Pojemniki napełnione,
- Ilość pobrań z magazynu,
- Rozliczenie pobrań.
Dobrze wdrożony Kanban RFID, to nie tylko ochrona przed przestojami w pracy z powodu braku surowców, ale także źródło informacji pozwalających na dalszą optymalizację procesów produkcyjnych.
Jeśli masz już dość tracenia czasu w swoim łańcuchu dostaw na ręczne zarządzanie stanami, zamówieniami i szukasz sposobów na jego optymalizację, to skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o wszystkich możliwościach, jakie daje e-Kanban RFID.
Jeżeli jesteś dostawcą części dla swojego klienta i to Ty odpowiadasz za jego terminowe zaopatrzenie, to zastąp puste przebiegi do klienta swoich handlowców zdalnym nadzorem nad jego zapasami zintegrowanym z Twoim systemem.