Planujesz wdrożyć RFID w swojej firmie? Skorzystaj z Bonu na cyfryzację. Złóż wniosek do 20 października 2021. Sprawdź szczegóły dofinansowania »

eKanban RFID - skuteczne zarządzanie zapasami

Obawiasz się, że Twoja produkcja zatrzyma się w najgorszym momencie z powodu braku podzespołów, małych elementów czy byle ,,śrubki”? Wydajesz zbyt dużo na podzespoły, których nigdy nie wykorzystasz? W pozbyciu się tych problemów pomoże Ci wdrożenie w Twojej firmie systemu Kanban RFID.

E-Kanban (będący częścią systemu RFID Navigator) pozwala zapobiegać przestojom w produkcji i umożliwia pełny nadzór nad zaopatrzeniem każdego stanowiska pracy. Karty e-Kanban RFID wraz z czytnikami usprawnią sprawdzanie pojemników oraz skrócą o 50% czas potrzebny magazynierowi na uzupełnienie podręcznych magazynów.

Co zyskujesz dzięki eKanban?

Elektroniczny system Kanban w produkcji nie wymaga od Ciebie wdrażania nowych, skomplikowanych procesów. Korzyści tego systemu odczuje zarówno pracownik na linii produkcyjnej, dział zaopatrzenia, jak i kadra zarządzająca.

1

Pracownik produkcji z eKanban zyskuje pracę bez utrudnień

Nie spowolni go przerwa w dostawie materiałów. Nie zatrzyma z tego powodu linii produkcyjnej.

2

Magazynier lub zewnętrzny dostawca mają wsparcie

E-Kanban automatycznie nadzoruje stany magazynowe podzespołów i małych elementów, a w razie potrzeby powiadamia magazyn główny o potencjalnych niedoborach.

3

Firma ogranicza ryzyko przestojów produkcji

Każdy, nawet najdrobniejszy przestój jest w stanie przynieść wstrzymanie produkcji i straty. Bezczynność pracowników i maszyn są uciążliwe dla całej firmy. Kanban produkcyjny nie pozwoli, aby brak śrubki zaburzył Twoją produkcję.

System e-Kanban pozwala zorganizować pracę w taki sposób, aby niezbędne do niej materiały znalazły się na swoim miejscu w odpowiednim czasie.

Zwiększ produktywność z Kanban RFID

System zaopatrzenia produkcji Kanban opiera się na prostej idei pojemników oznaczonych kartą opisującą ich zawartość.

Karta Kanban zawiera informacje o rodzaju i liczbie przedmiotów, które powinny znajdować się w każdym z pojemników.
System sprawdza się bardzo dobrze i jest szeroko stosowany na całym świecie, ale ma jedną wadę. Wymaga od magazyniera odpowiedzialnego za uzupełnianie materiałów w pojemnikach cyklicznego sprawdzania pojemników na terenie całego zakładu.

Dlatego stworzyliśmy udoskonaloną wersję metody Kanban, czyli e-Kanban systemu RFID Navigator.

 

Dzięki kartom ekanban RFID oraz specjalnym czytnikom wyeliminujesz czasochłonny obowiązek obchodzenia linii produkcyjnej przez magazyniera.  Od teraz, to system automatycznie dostarczy mu na jego biurko informację, które pojemniki wymagają uzupełnienia.

E-Kanban a zdalny nadzór zewnętrznego dostawcy (składy konsygnacyjne)

E-Kanban z systemem RFID Navigator, to także przełom we współpracy dostawca-klient, umożliwiający zdalny nadzór aktualnych stanów zaopatrzenia i dostarczenie towaru bezpośrednio z magazynu dostawcy.

Sprawia, że dostawca oszczędza czas na częstych dojazdach do klienta, bo może sprawdzić stany zdalnie z komputera na swoim biurku. Dzięki temu zawsze przywiezie dokładnie to co trzeba, wtedy kiedy trzeba, bo wie dokładnie czego brakuje, oraz ile ma czasu na reakcję. Co więcej, dostawcy nie muszą angażować magazynierów w kontrolowanie braków oraz sporządzanie zamówień. Dostawca zyskuje więc na komforcie pracy, a dział zaopatrzenia wie, że dostawca trzyma rękę na pulsie i produkcja jest zabezpieczona przed przestojami.

Z czego składa się system Kanban?​

Tradycyjny system Kanban opiera się o kartę produkcji Kanban – jej zadaniem jest zlecenie produkcji na podstawie karty zapotrzebowania. Jednak w przypadku systemu eKanban karty nie trzeba ręcznie uzupełniać. Wszystkie dane są automatycznie gromadzone w programie oraz przekazywane do magazyniera odpowiedzialnego za dane pojemniki.

Karta Kanban – wzór

Na podstawie znacznika RFID oprogramowanie eKanban dostarczy Ci informacji o:

  • Indeksie materiałowym,
  • Nazwie materiału, części (z opisem bądź bez),
  • Ilości sztuk w pojemniku,
  • Miejscu docelowym materiału,
  • Miejscu składowania,
  • Dostawcy albo innej jednostce, która dostarcza materiał.

Poznaj zasady funkcjonowania elektronicznego systemu eKanban RFID

Odpowiednio zoptymalizowany i zaplanowany elektroniczny Kanban stoi u podnóża sukcesu nieprzerwanej produkcji. Przyjrzyj się organizacji i optymalizacji stanowiska w systemie eKanban:

Kanban RFID – 5 etapów optymalizacji i organizacji produkcji

Etap 1. Zarejestrowanie i przygotowanie materiałowych kart (e-Kanban) w systemie RFID Navigator (uzupełnienie informacji na temat numeru części, nazwy, priorytetu, położenia, ilości elementów, miejsca składowania na magazynie, miejsce składowania na produkcji).
Etap 2. Zaprogramowanie znacznika RFID jednoznacznie identyfikującego kartę kanban.
Etap 3. Przymocowanie karty Kanban do pojemników z materiałami i zatowarowanie pojemników (tzw. pojemniki Kanban).
Etap 4.
Rejestracja czytnikiem stacjonarnym RFID lub mobilnym kart kanban z opróżnionych pojemników.

Etap 5.
System Kanban wysyła sygnał oznaczający konieczność uzupełnienia zapasów. Dostępny jest bieżący podgląd stanu zatowarowania pojemników i następujące raporty:

  • Pojemniki do napełnienia,
  • Lokalizacja pojemników,
  • Pojemniki napełnione,
  • Ilość pobrań z magazynu,
  • Rozliczenie pobrań.

Dobrze wdrożony Kanban RFID, to nie tylko ochrona przed przestojami w pracy z powodu braków, ale także źródło informacji pozwalających na dalszą optymalizację procesów produkcyjnych.

Jeśli masz już dość tracenia czasu w swoim łańcuchu dostaw i szukasz sposobów na jego optymalizację, to skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o wszystkich możliwościach, jakie daje e-Kanban RFID.

Chcesz porozmawiać o Kanbanie w swojej firmie?

Darmowy e-book 8 schematów wdrożeń RFID

Pobierz e-booka

Zanim opuścisz naszą stronę pobierz bezpłatnego e-booka, w którym znajdziesz 8 sprawdzonych schematów wdrożeń systemów RFID.

Wykorzystaj je w swojej firmie!